Webshop FAQ

Instructievideo


Welk studiemateriaal kan ik aankopen?

Via de webshop kan je handboeken en cursussen aankopen. Heb je je ISP (= individueel studieprogramma) reeds samengesteld, dan zie je enkel het studiemateriaal van jouw traject. Moet je je studieprogramma nog samenstellen, dan zie je voorlopig alle studiemateriaal van je opleiding. Koop enkel het studiemateriaal dat je dit academiejaar nodig hebt. Aangekochte cursussen kunnen niet worden geretourneerd!


Kan ik studiemateriaal aankopen voor opleidingsonderdelen die niet op mijn studieprogramma staan?

Dit is mogelijk. Nadat je bent ingelogd, kan je links bovenaan zoeken op OLA-code. Meer informatie vind je terug in de handleiding die je hieronder kan downloaden.

Het lukt niet om de bestelknop aan te klikken. Wat nu?

Vermoedelijk gebruik je een smartphone of tablet. Het is aan te raden om je bestelling te plaatsen via een vaste computer of laptop. Gebruik ook zeker Google Chrome als webbrowser.

Hoe verloopt de betaling?

De betaling van het studiemateriaal gebeurt online (met kredietkaart of bankkaart).
Opgelet: sluit na betaling het betalingsvenster niet af. Je wordt automatisch teruggestuurd naar onze webshop. Bij vroegtijdige afsluiting zal je bestelling niet correct worden verwerkt.
Je kan de status van je bestelling opvolgen via web.vives.be/webshop. Klik op "mijn bestellingen". Hier kan je eveneens de digitale versie van de cursussen downloaden. Vind je je bestelling niet terug in het besteloverzicht? Neem dan contact op met onze helpdesk.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Zodra je betaling geregistreerd is, ontvang je een bevestigingsmail en krijg je op de startpagina van de webshop toegang tot het digitale cursusmateriaal. Heb je handboeken of geprinte cursussen besteld, dan kan je online de status van je bestelling verder opvolgen (via “mijn bestellingen”). Je ontvangt een mail zodra (een deel van) je bestelling is verstuurd naar je leveringsadres of afhaalpunt.

Na betaling heb ik geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Vermoedelijk heb je na betaling het betalingsvenster te snel afgesloten. Neem contact op met onze helpdesk.

Kan ik een factuur ontvangen?

Je kan zelf een betalingsbewijs afdrukken. Log in met je studentennummer en klik rechts bovenaan op “mijn bestellingen”. Selecteer de juiste besteldatum en klik nadien op “betalingsbewijs”.

Ik heb per ongeluk een verkeerde bestelling geplaatst. Wat nu?

Neem contact op met afstandsonderwijs@vives.be. Opgelet: het is niet mogelijk om cursussen te retourneren.

Gedetailleerde handleiding

Download de volledige handleiding.

Vragen of problemen

Heb je technische problemen, neem dan contact op met onze helpdesk.